پربازدیدترین مطالب
ریسرچ گیت، شبکه اجتماعی محبوب پژوهشگران

تا چند سال پیش بچه درسخوان ها را به سختی می شد در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. مهم ترین دلیلش هم این بود که شبکه های اجتماعی عمومی وقت زیادی از فرد را تلف می کند. با ظهور لینکدین، کم کم افراد حرفه ای به شبکه های اجتماعی به صورت یک ابزار جدی حرفه ای وارد شدند. در کنار لینکدین ،محقق گوگل یا گوگل اسکالر هم ابزار اطلاع رسانی خوبی در مورد فعالیت های علمی پژوهشگران بود. اما راه ارتباطی آنها همچنان از راه ایمیل های آکادمیک بود که در بسیاری موارد به ارتباط واقعی ختم نمیشد.

فیس بوکی برای پژوهشگران!

ریسرچ گیت که این روزها محبوبیت زیادی در بین پژوهشگران پیدا کرده است، یک شبکه اجتماعی باحال محسوب می شود که همه ی نیازهای پژوهشی شما را می تواند برطرف کند.
برای عضویت در این شبکه اجتماعی شما باید در یکی از دانشگاه های معتبر دنیا دانشجو، پژوهشگر یا استاد باشید و برای اثبات این موضوع باید ایمیل آکادمیک خود را ارائه کنید ( برای عضویت در گوگل اسکالر نیازی به داشتن این ایمیل ندارید، اما اگر ایمیل آکادمیک ارائه کنید، گوگل اسکالر وجود ایمیل آکادمیک را تایید می کند). برای عضویت در لینکدین اما شما می توانید از ایمیل های عمومی استفاده کنید.

معرفی مقالات یا کتب منتشر شده

نویسندگان مقالات علمی می توانند جدید ترین مقالات یا کتب خود را در صفحه ریسرچ گیت خود معرفی کنند. نویسدگان همکار نیز در این لیست قرار میگیرند و پیشنهاد پذیرش مقاله از طرف ریسرچ گیت برای آنها ارسال می گردد.

دنبال کردن پژوهشگران محبوب

با عضویت در ریسرچ گیت، شما امکان دنبال کردن ( فالو کردن) پژوهشگران محبوب و مطرح در رشته خود را پیدا می کنید. زمانی که نویسنده ای، مقاله خود را در ریسرچ گیت اضافه می کند، شما در صفحه خانه خود آن را می بینید و می توانید بدین صورت به سرعت از جدید ترین پژوهش ها مطلع شوید. بسیاری از مجلات معتبر، از زمان منتشر شدن مقاله به مدت ۵۰ روز امکان دانلود رایگان آن را فراهم می کنند، پس می توانید با اطلاع یافتن از انتشار مقالات جدید خود را به روز نگه دارید.

درخواست متن کامل مقاله از نویسنده

امکان دیگری که ریسرچ گیت فراهم کرده است، امکان درخواست متن کامل مقالاتی است که به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید. بسیاری از نویسندگان، متن کامل مقاله را در اختیار شما قرار می دهند ،این کار برای آنها نیز سودمند است چون ارجاعات به مقاله آنها افزایش می یابد.

تعریف پروژه
بسیاری از پژوهشگران برای اطلاع رسانی در مورد فعالیت های علمی خود، از پروژه های ریسرچ گیت استفاده می کنند. پروژه ریسرچ گیت لزوما به معنی یک کار رسمی نیست و بیشتر به معنی مسیر تحقیقاتی است که در زمان خاص پژوهشگر درگیر آن است. البته بسیاری از پروژه ها نیز به کاملا واقعی و مورد حمایت یک یا چند دانشگاه یا موسسه پژوهشی است.

امکان پرسش و پاسخ
با تعریف برچسب های پژوهشی شما می توانید در هر زیر گروه سوال بپرسید و یا سوالات را پاسخ بدهید. این یکی از جذاب ترین بخش های ریسرچ گیت است که شما بتوانید جواب سوال تان را به راحتی از اساتید مطرح در زمینه کاری تان بشنوید. اما در این زمینه باید صبور باشید.

 پیشنهاد دادن یک سند پژوهشی
اگر یک سند پژوهشی ( کتاب، مقاله، گزاش و …)  از نظر شما ارزشمند است می توانید آن را به پیشنهاد دهید. این پیشنهاد در لیست خانه کسانی که شما را دنبال می کنند قرار می گیرد.

صفحه ریسرچ گیت مجلات معتبر
بسیاری از مجلات معتبر نیز این روزها صفحه ای در ریسرچ گیت دارند که تقریبا تمام آنچه لازم دارید در مورد آنها بدانید علاوه بر آخرین مقالات منتشر شده آنها در این صفحات قرار می گیرد.

تصور می کنم این لیست امکاناتی که گفته شد برای هر پژوهشگری به اندازه کافی وسوسه کننده باشد. پس بشتابید به سمت دروازه پژوهش!

۳ پاسخ

    1. متشکرم. برای عضویت در ریسرچ گیت باید یکه آدرس ایمیل آکادمیک داشته باشید. این آدرس از طریق دانشگاه در اختیار شما قرار می گیرد. مانند بسیاری از سایت های دیگر، پس از پر کردن فرم عضویت در این سایت، ایمیل تاییدیه به آدرس ایمیل آکادمیک شما ارسال می شود و با تایید آن شما به عضویت پذیرفته می شوید. موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *